مذكرة انجليزي للصف الأول الفترة الثالثة

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
(3rd period Exercise)
Grade one
Unit 6 Funni goes to school structures structures






المضارع المستمر "Present continuous". For example:


v What are you painting? "I'm painting a sandwich".


المضارع البسيط "present simple” For example:


v "Is this a cat?" "Yes, it is/ No, it isn’t"


المضارع البسيط ( ألالوان) "present simple” For example:


v "What color is the chair?"" It's brown."


Can I have……? For example: ألطلب المهذب


v "Can I have a pencil,please?""Yes, here you are."Thank you.


العد “Counting” for example :


How many pencils? There are 10.






New Words



function






















هيا بنا Come on


فتاة. girl


كتاب. book


فن. art


مسطرة. ruler


بنفسجي. purple


حقيبة. bag


حصة. class


مساحة. eraser


يطلي paint


Numbers(11-15)


قلم رصاص pencil




Talking about actions.وصف الأفعال


v I'm painting a sandwich.


Expressing gratitude. الامتنان


"Thank you".



Counting(11-15).العد


v "How many pencils?"


v There are eleven pencils".


Express likes & dislikes



Do you like it?Yes, I do.
 

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
Listen and tick:




























1- She is painting.

2-This is number thirteen.


3-It's number twelve.

4-Is this a pencil? Yes, it’s.
 

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
الامر Imperatives. For example:
v "Run. Don't sit down".
المضارع المستمر "Present continuous". For example:
"What's he/she doing?" "He/She is running"
Present simple:- For example: المضارع البسيط
"Is it a cat?""Yes, it is/No, it's not".
The modal verb :"can" For example:
v "I can see five cats".

New Words

function


ý Giving instructions:-
اعطاء اوامر For example:
"Run. Don't sit down".
ý Talking about actions:-
وصف الافعال For example:
v "He/She is running".
ý Expressing ability:-For example:التعبير عن المقدرة
v "I can see ducks".
ý Counting:-العد
1-2-3-4-5………

قطة. cat
يجري run
بطة. duck
يجلس sit down
دجاجة. hen
يركل kick
كلب. dog
يمشي. walk
فأر. mouse
يلعب. play
حصان. horse
يقفز. jump
صديق. friend
كرة القدم football
مكتبة. library
صالة الألعاب gym

يثب Hop

 

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
كم عدد....؟ How many ………? For example:
v "How many horses are there?"
v "There are eleven horses."
إعطاء الأوامر Imperatives. For example:
v "Stand up".
v "Don't sit down".
المضارع المستمر Present continuous. For example:
v "It's sitting". "It’s jumping.”
these/those. For example
v "What are these?" “They are horses.”السؤال للشيء القريب
v "What are those?" “They are hens.”السؤال للشيء البعيد

New Words

function


يتوقف. stop
طائر. bird
يبقي. stay
بقرة. cow
يقف. Stand up
غنم. sheep
فئران. mice
ماعز. goat
16-17-18-19-20
صقر. falcon
حصان. horse
ولد. boy

ý Asking for and giving information.
ý Giving instructions.
For example:
v "Sit down".
ý Describing animals.
For example:
v "The horse is black."
ý Counting.
16-17-18-19-20
ý Describing actions
For example:
v He's drinking. He's eating.

 

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
المضارع البسيط Present simple: For example:
What colour is this? It’s white.
What colour are these? They’re purple.
المفرد والجمع Singular and Plural: For example:
What’s this? It’s a flag.
What are these? They’re boats.
التعبير عن المقدرة The model verb can for ability:
Can you swim? Yes, I can.
Can you ****? No, I can’t.
حروف الجر Prepositions: For example:
( in – on – in front of – behind- between )
Where’s Funni? He’s in front of the boat.
Where’s Haya? She’s between the red boat and the yellow boat
Where are Ali and Haya? They’re behind the boat.


function

New Words


ý Asking for and giving information.
ý Describe colours.
v What colour is this?
v It’s red.
v What colour are these? They’r blue.
ý Use can for ability.
v Can you jump?
v Yes, I can/No, I can’t.
ý Describe location
v Where’s Funni? He’s on the boat.

Waterماء
Countryدولة
Under أسفل
Flagعلم
In front of أمام
Kuwait كويت
Behind خلف
Boatقارب
Betweenبين
dhowسفينة شراعية
Box صندوق
Swim يسبح
 

الصابرة المحتسبة

**مشرفة قسم ذوي الإعاقة **
إنضم
27 ديسمبر 2008
المشاركات
26,583
مستوى التفاعل
8
النقاط
38
الإقامة
الكويت في كل بيت
المضارع المستمر Present continuous. For example:
v Is he running? Yes, he is/ No. he isn’t.
v Is she eating? Yes, she is/ No, she isn’t.
v Are you coming? Yes, I’m/No, I’m not.
Present simple. For example المضارع البسيط
v Does he want an egg? Yes, he does/No, he doesn’t.
v Does she like apples? Yes, she does/No, she doesn’t.
v Funni likes chocolate.
v Funni doesn’t like honey.

New Words

function


ý Ask and answer questions.يسال ويجيب
ý Express likes and dislikes.
v Does he like apples?
v Yes, he does/No, he doesn’t.
v Funni likes burgers/Funni doesn’t like pizza.
ý Describe actionsوصف الأفعال
v Is he kicking? Yes, he is
v Is she running? No, she isn’t.

Queenملكة
Game لعبة
Zoo حديقة الحيوانات
Know يعرف
Take a photo
يلتقط صورة
Throw يرمي
Play a game
يلعب لعبة
Vanشاحنة